Peter Sauber stwierdził, że to żądania BMW sprawiły, że nie przejął ponownie kontroli nad zespołem z siedzibą w Hinwil.
Peter Sauber, który wprowadził zespół do Formuły 1 w 1993 roku, a po sprzedaży zachował 20 procent udziałów w BMW Sauber wyjawił, że niemiecki producent żądał dużo więcej, niż Sauber był w stanie zapłacić.Sauber jest przekonany, że gdyby udało się przejąć zespół i podpisać Porozumienie Concorde, jego ekipa miałaby gwarancję zysków w najbliższych trzech latach, a przez to większe szanse na długoterminową przyszłość w Formule 1.
"Po ogłoszeniu przez BMW odejścia z Formuły 1 wraz z końcem sezonu 2009 próbowałem przejąć i ratować zespół."
"Jednakże negocjacje z BMW nie udały się, gdyż żądania były dla mnie zbyt wysokie. Konsekwentnie nie byłem w stanie podpisać Concorde Agreement, które gwarantuje wypłaty warte miliony i pomogłoby zabezpieczyć przyszłość zespołu."
Sauber ciągle jest zdeterminowany, by zapewnić przyszłość ekipie z Hinwil, jednak przyznał, że upadek negocjacji był jednym z najgorszych momentów w karierze sportowej.
"Jestem niesamowicie rozczarowany i niepocieszony. Dla mnie to najgorszy dzień w mojej 40-letniej karierze w sportach motorowych. To także druzgocące niepowodzenie dla zespołu."
"Teraz trzeba szukać innych rozwiązań. Odpowiedzialność za to leży w rękach BMW. Nie trzeba jednak wspominać, że postaram się pomóc, tak jak wcześniej."
06.08.2009 13:29
0
Bolid Saubera z 1993roku był piękny i szybki. Ta czerń.
06.08.2009 13:30
0
Rezygnują z F1 a kasy chcą ściągnąć ile się da.
06.08.2009 13:30
0
Również ten z 1995r. był niczego sobie jeżeli chodzi o wygląd.
06.08.2009 13:31
0
Może jednak BMW nie odejdzie?
06.08.2009 13:31
0
Będzie tak jak z Hondą :)
06.08.2009 13:32
0
Może BMW wcale nie zależy na sprzedaży? Zawsze w takiej sytuacji jest szansa na powtórzenie wpadki Hondy.
06.08.2009 13:33
0
A jeśli już sprzedać to nie za tanio, by nowy zespół nie miał łatwego startu.
06.08.2009 13:34
0
Mam pytanie:Kto zasiadzie za bolidem Piqeta?
06.08.2009 13:35
0
Mam pytanie:Kto zasiadzie za bolidem Piqeta?
06.08.2009 13:43
0
@damus to ty chcesz fotel kierowcy na tylnym spoilerze ustawić?
06.08.2009 13:47
0
Stara niemiecka prawda głosi że jeżeli chcesz zarobić to musisz zbankrutować , dziwne ale sprawdza się :-))
06.08.2009 14:17
0
pjc wyprany w perwolu black magic
06.08.2009 14:22
0
pieprz one szwaby, sauber myslał ze przekazuje zespół w dobre rece, bmw zachowało sie jak zespół zbudowany z kaprysu bogacza, nie zalezy im na zespole i ludziach gnoje, mam nadzieje ze nigdy nie wrócą do f1, jako zespół byli beznadziejni, wszystko co sie tam odbywało było według planu i daltego zawsze sie gubuli kiedy trzeba było podjąc decyzje szybko, a do tego nie umieją rozwijać bolidu w trakcie sezonu, wiecie jak sie pozegnaja z f1 w abu zabi....... 19 i 20 miejscem i strata 2 okrązeń
06.08.2009 14:23
0
damus98xD ale na krześle czy na alfalcie?bo to jest powazna sprawa
06.08.2009 14:25
0
masaj tylko ze honda miała juz bolid na 2009 juz pod koneic sezonu 2008 a bmw nie ma nic na sezon 2010
06.08.2009 14:36
0
@morek154 Nie widzę związku zbytnio. Jak obecnie spisuje się BMW to widać, więc przed nowym zespołem nie stałoby jakieś niewykonalne zadanie spisywać się dużo lepiej - a dla decydentów BMW byłaby to zapewne swego rodzaju porażka. W każdym razie ja za nimi tęsknić nie będę.
06.08.2009 14:54
0
No tu się z kolegami powyżej nie zgodzę bo nowym zespół zbudowany na bazie BMW posiadł by jedną istotną informację: Nie budować bolidu takiego jak F1.09 ;) Tak poważniej trochę to na pewno informacje zebrane przez BMW będą bardzo przydatne przy budowaniu bolidu na następny sezon, tym bardziej, że przepisy na 2010 nie zmieniają się tak bardzo.
06.08.2009 15:06
0
BMW się przestraszyło ze nowy właściciel będzie miał większe sukcesy niz oni i wolą to wszystko rozpi*****ić
06.08.2009 15:18
0
zal i tak webber jest mistrzem
06.08.2009 16:09
0
Tylko ciekawe ile chcieli? Bo może nie chcieli aż tak dużo, tylko Peter robi teraz wielki dym, żeby się oczyścić w oczach opini publicznej. Bo być może sam nie chce gruzów BMW.
06.08.2009 16:31
0
no i dobrze, że nie jest pocieszony. przecież on konstruował złe bolidy, takimi, że się nie dało osiągać dobrych rezultatów. dla niego najważniejsza jest i była tylko kasa. gdy prowadził swój team nie interesował się wynikami, tak samo byłoby tym razem.
06.08.2009 16:47
0
No to ładnie postępują z wieloletnim wspolpracownikiem, tak czy siak team sprzedadza, tylko jeszcze nie wiadomo komu i za ile.
06.08.2009 17:06
0
michalde nie ma wygranych jest mniej kasy, wiec cos ci sie pomyliło
06.08.2009 17:37
0
Wyjaśnijcie mi bo nie trybie do końca, nawet jeżeli sprzedadzą team komukolwiek, to bez podpisanego porozumienia Concorde będzie nowy właściciel miał prawo startu w sezonie 2010 ?
06.08.2009 20:35
0
jesli teraz nie przejmie ktos to bedzie musiał cały team startować w takim konkursie jak był w czerwcu z druzynami które nie dostały zgody na starty i nie dcostanie kasy z praw tv
06.08.2009 21:17
0
@17. jar188 - niestety, nic się nie przyda z tego, co BMW ma w tej chwili. Zebrane dane mogłyby na coś się przydać, gdyby porażka inżynieryjna, jaką jest F1.09 była samochodem rozwojowym. Ponieważ nie jest, jeśli znajdzie się ktoś, kto kupi zespół, będzie musiał projektować nowy samochód - zaczynając od czystej kartki papieru. Minimum 2 lata na rozwój i w trzecim roku startów przy odrobinie szczęścia walka w środku stawki.
06.08.2009 21:18
0
Pewnie, niech 700 osób wyleci na bruk, bo BMW woli wywalić ich w cholerę, niż sprzedać zespół... Honda zachowała się o tyle bardziej fair, że oddała zespół za bezcen. Nie rozumiem, co BMW chce osiągnąć, robiąc problemy przy sprzedaży zespołu. Przecież lepiej chyba oddać go za bezcen, niż nic z niego nie mieć i po prostu zamknąć fabrykę i wywalić tylu ludzi... 24. Gosu: Moim zdaniem będzie tak (lub bynajmniej powinno tak być), że porozumienie Concorde będzie podpisywał każdy nowy zespół, bo innej opcji nie widzę. W takim wypadku jeszcze dla zwłok po BMW nic straconego...
06.08.2009 22:02
0
Bardzo fajnie z jego strony, że się stara jak może. Widać, że ten człowiek żyje sportami motorowymi i że są one jego pasją!
06.08.2009 22:03
0
Jeżeli tak, to nigdy nie kupię BMW.;))))
06.08.2009 22:24
0
moim zdaniem BMW chce jak najmniej stracić i przy tym nie czuć się jak HONDA ,w fabryczkę wpompowali wielką kasę(najnowsza technologia)Boją się Zauber wykorzysta ją w 110% i może w nie długim czasie osiągnąć ICH zamierzenia czyli ........
06.08.2009 22:40
0
Słyszałem że bundeswera wystawiła ofertę ze względu na opancerzenie bolidu F1- 09
07.08.2009 00:02
0
da rade
07.08.2009 04:25
0
piotrek74 jaka najnowsz technologia, nie mają symulatora i maja przestarzały tunel, wsyztko za nich robił komputer franek na którym fifa 1789 sie tnie
07.08.2009 04:30
0
bronicie gnojów bo kubcia tam jezdzi, co z tego ze honda by zostala f1 i wygrywała jakby przez to musieli odłoozyć projekt nowej hondy z silnikiem parowym nad którym tez pracują przeszło 200lat, w f1 praktycznie nic sie nie zwraca, chyba ze przez te zwyciestwa ludzie by woleli kupić nową honde ale mieszkac w psiej budzie
07.08.2009 10:04
0
26. Shallan, Nie wiem na jakiej podstawie twierdzisz, że dane zebrane przez BMW na nic się nie przydadzą, przecież przetestowali całkiem sporo nowych części. Oczywiście ze względu na kiepska konstrukcję F1.09 ciężko nam laikom ocenić nie widząc danych na ile to będzie przydatne. Reasumując wiedza jakim kierunku nie iść z budowa bolidu też jest bardzo cenna a szereg badań nad tzw "podwójnym" dyfuzorem czy wypróbowanie ileś tam wersji przedniego skrzydła z cała pewnością będzie przydatna. Lepsze to niż zaczynać od zera.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się